Gmina Łączna
 

Urząd Gminy

GODZINY PRACY URZĘDU:

Poniedziałek7.30 - 16.00
Wtorek7.30 - 15.30
Środa7.30 - 15.30
Czwartek7.30 - 15.30
Piątek7.30 - 15.00

Wójt Gminy Łączna - Romuald Kowaliński

Do zakresu zadań Wójta Gminy należy w szczególności:

  1. Reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,
  2. Prowadzenie bieżących spraw Gminy,
  3. Podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności,
  4. Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,
  5. Zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,
  6. Okresowe zwoływanie narad z udziałem kierowników poszczególnych jednostek organizacyjnych w celu uzgadniania i ich współdziałania i realizacji zadań,
  7. Koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
  8. Rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
  9. Udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, o ile Statut Gminy nie stanowi inaczej,
  10. Czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
  11. Przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
  12. Upoważnianie kierowników Wydziałów lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
  13. Przyjmowanie oświadczeń majątkowych od pracowników samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,
  14. Ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych,
  15. Wydawanie zarządzeń w sprawach organizacyjnych i porządkowych, ustalanie organizacji pracy ukierunkowanej na sprawne funkcjonowanie Urzędu,
  16. Przygotowywanie projektu budżetu,
  17. Współpraca z Radą, jej komisjami i organami jednostek pomocniczych w zakresie swego działania, przygotowywanie projektów uchwał Rady, wykonywanie budżetu, gospodarowanie mieniem komunalnym, wykonywanie uchwał Rady, przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podjętych przez Radę oraz składanie Radzie sprawozdania ze swojej działalności,
  18. Sprawowanie ogólnego kierownictwa i nadzoru nad realizacją zadań obronnych wykonywanych przez Urząd i podległe jednostki organizacyjne,
  19. Sprawowanie funkcji Szefem Obrony Cywilnej Gminy i Kierownikiem Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
  20. Sprawowanie funkcji Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego,
  21. Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa i Regulamin oraz uchwały Rady.
  22. Wójtowi przysługuje wyłączne prawo:
    1. zaciągania zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków w ramach upoważnień udzielonych przez Radę,
    2. dokonywania wydatków budżetowych,
    3. dysponowania rezerwami budżetu Gminy,
    4. ogłaszania przetargów.
  23. W razie nieobecności Wójta w pracy zastępuje go Sekretarz.
  24. Czynności z zakresu prawa pracy wobec Wójta związane z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy wykonuje Przewodniczący Rady Gminy. Wynagrodzenie Wójta ustala Rada Gminy w drodze uchwały. Pozostałe czynności wobec Wójta wykonuje Sekretarz.

Sekretarz Gminy Łączna - Mirosław Kopytek

Zakres obowiązków i uprawnień Sekretarza Gminy Łączna określa ustawa o samorządzie gminnym, Statut Gminy, Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Łączna.
Do jego zadań należy w szczególności:

  1. Opracowywanie projektów zmian Regulaminu,
  2. Opracowywanie projektów podziału Wydziałów na stanowiska pracy,
  3. Opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy,
  4. Kierowanie pracą Wydziału Organizacyjno – Obywatelskiego,
  5. Nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
  6. Przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
  7. Wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych,
  8. Koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,
  9. Koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami,
  10. Koordynowanie realizacji zadań obronnych wynikających ze szczególnych regulacji prawnych przez wydziały i samodzielne stanowiska pracy
  11. Wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
  12. Zastępowanie Wójta Gminy w czasie jego nieobecności.
  13. Organizacja pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne
  14. Organizowanie współdziałania z jednostkami organizacyjnymi gminy oraz sołectwami
  15. Nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw mieszkańców
  16. Zapewnienie obsługi prawnej Urzędu
  17. Wydawanie wszelkich wymaganych zaświadczeń i poświadczeń urzędowych
  18. Obsługa merytoryczna szkół wynikająca z ustawy o systemie oświaty
  19. Bezpieczeństwo i higiena w placówkach oświatowych
  20. Interwencje w sprawach, w których naruszane jest prawo oświatowe
  21. Prowadzenie sprawozdawczości zbiorczej GUS, MEN